Pàgines

dijous, 18 de març del 2010

Badalona visions 15+quinze (2)

Segona entrega d'imatges i poemes...

Som-hi - Hélèn Laffond























Ja ho deia Jean-Paul Sartre

Fa sol, aquest matí de març.
Es dispersa una inquieta claror
de taquetes verd clar,
de suspeses esferes,
dalt els plàtans que inunden la Gran Via.
Qui sap, potser són les onze, qui sap.
Cau, cau incessantment
i molt lenta, la crua llum
sobre la gent,
sobre els tramvies,
sobre les coses que passen.
Qui té gana? Jo, no.
L’extern. L’extern, són els altres.

Joan Argenté


Resguard de la memòria - Naomi Daniel



















T’ho diré ben fluixet
per no despertar-lo:
tinc un fanal
i un pou d’aigua mansa
i endins, ben endins,
hi dorm un moment
del color de l’espera
que vaig guardar per tu
i no l’he sabut perdre.

Odile Arqué


La platja - Antoni Benages Pla














Platja de Badalona

Més ençà del trencant
hi haurà sempre uns ulls
meravellats d’infant.

Miraran, com jo ara,
aquests llavis d’escuma
besant l’arena rossa.

Valentí Soler


L'ull del bosc - Tomàs Atienza























Pigments

Visc: m’han descobert.
La mirada
em posa davant dels ulls.
Ho veus? Et veus.
Sí, però què serà,
doncs, l’horitzó? Tu
que ja havies partit?
Potser, oh Déu telescopi! Camí,
figura amunt
i avall. Estic malalt, tinc
la sang plena
de vidres d’augment.

Màrius Sampere